Choď na obsah Choď na menu
 


Schudnite s aeróbnymi cvičeniami

1. 2. 2009

Vyriešia to aeróbne aktivity
Častou chybou, ktorej sa ľudia vo svoje snahe schudnúť dopúšťajú, je nesprávna voľba fyzickej aktivity. Tak ako vám nemôžu z behu narásť svaly ako hora, pri dvíhaní ťažkých váh vaše tvary tiež nenadobudnú štíhlejší tvar. Preto prvoradým bude ujasnenie efektu, ktorý z vykonávanej aktivity môžete reálne dosiahnuť. S cieľom schudnúť je potrebné upriamiť snahu na aeróbne druhy cvičení, teda tie, pri ktorých spaľujete tuky. Tu je však tiež dôležitá miera zaťaženia, ako aj pravidelnosť prevádzania.

Efektívne spaľovanie
Chybou je sa domnievať, že čím vyššie tempo nahodíte, tým viac chudnete. Omyl, keď lapáte po dychu nespaľujete, pretože organizmus si energetické zásoby berie z cukrov. K odbúraniu tukov dochádza pri strednej záťaži asi po dvadsiatich minútach nepretržitého cvičenia. Na dosiahnutie chudnúceho efektu je potrebné pri tejto činnosti zotrvať aspoň štyridsať minút.

Najúčinnejšie je spaľovanie pri zaťažení na 50 až 60 percent maximálnej aeróbnej kapacity. Na ustráženie tepovej frekvencie do najviac 80 percent svojho maxima je nevyhnutné jej neustále meranie. Vypočítať svoju maximálnu tepovú frekvenciu je pritom celkom jednoduché, od čísla 220 odrátate svoj vek.   
 
Beh a spol.
Obzvlášť účinnými sú pre dosiahnutie štíhlejšej postavy aktivity vychádzajúce z najprirodzenejšieho ľudského pohybu, teda chôdze. Podľa individuálnej kondičky a fyzických schopností si môžete vybrať spomedzi čoraz populárnejšieho nordic walking, rýchlej chôdze, prípadne obyčajného behu. Ich výhodou je, že sa dajú vykonávať prakticky za každého počasia, potrebná je len správna voľba odevu a obuvi. Zaručene väčšie potešenie prinesú vo voľnej prírode. 


 
Korčuľovanie
Aj keď svojej obľube sa teší najmä počas teplých mesiacov, tento šport nie je vylúčený ani v suchých jesenných dňoch. Ak však nemienite svoje telo trýzniť za chladného vetra, zájdite do fitka. V moderných zariadeniach dnes už nájdete aj stacionárnu obdobu korčuľovania, prerušovať ho teda nemusíte ani v zime.

Bicyklovanie či spinning
Ďalší zo športov, ktorému pri vhodnej voľbe terénu neprekáža ani nepriazeň počasia. Prinesie nielen úbytok kilogramov, ale tiež pôžitok z prebicyklovaného okolia. Jej indoorovým variantom je populárny spinning, ktorý k vyšším výkonom vyburcuje motivačnou energickou hudbou a povzbudzovaním inštruktora.


 
Fat burner
Pokiaľ vám neprekážajú choreograficky ladené druhy aerobikov, vyberte sa na niektorý z účinných fat burnerov. Želaný efekt môžete dosiahnuť na tzv. nízkom aerobiku, step aerobiku, dance aerobiku, prípadne latino aerobiku. A nielen to, poskytnú aj dokonalé odreagovanie, relax, vyjašenie. Vyplavené endorfíny sa zas postarajú o pozitívne naladenie a spokojný úsmev na tvári.

Pravidelnosť, disciplína, vytrvalosť
Čokoľvek je tou pravou aktivitou pre vás, majte na pamäti, že výsledku sa nedočkáte z večera do rána. Tak ako ste „poctivo pracovali“ na proporciách svojich tukových vankúšikov, taká veľká musí byť aj snaha vynaložená na ich odstránenie. Úprava stravy je krokom číslo jeden, ináč bude akákoľvek námaha zbytočná. Ďalšou nevyhnutnosťou je výber druhu cvičení a ich fixné zaradenie do harmonogramu aspoň trikrát do týždňa. Ak vydržíte, zaručujeme, že výsledok bude stáť za to.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.
 

 


Posledné fotografie



Archív

Kalendár
<< júl / 2017 >>