Choď na obsah Choď na menu
 


Chudnutie, čo chutí: Stavte na mliečne výrobky!

12. 3. 2009

Nie všetkým z nás „vonia“ klasické pitie mlieka z pohára. Avšak na dobrý jogurt, ochutenú srvátku či hustý tvaroh sa iste nenecháte dva razy pozývať.

Jogurt
Kyslomliečny zázrak v tégliku patrí k ideálnym potravinám na chudnutie. Je ľahko stráviteľný, nízkokalorický a rýchlo zasýti. Ale pozor, nie je téglik ako téglik. Pre vašu líniu sú najlepšie stredne tučné jogurty s pridaným obsahom probiotík. Tieto látky priaznivo ovplyvňujú hladinu krvných tukov, regulujú zažívanie a pomáhajú pri vyprázdňovaní. Opatrne s odľahčenými verziami jogurtov. Viete, čo sa hovorí - v poriadnom jogurte by mala lyžička stáť! Nízkotučné jogurty bývajú nezriedka presladené a sú plné umelých zahusťovadiel, čo zle vplýva na trávenie.

Tip: Poznáte mrazený jogurt? Chutí ako zmrzlina a môžete si na ňom pochutnať bez najmenších výčitiek. Vložte do mixéra 1 balenie (300g) mrazeného lesného ovocia, 500 g bieleho jogurtu a pridajte dve lyžičky medu. Pomiešajte na najvyšších obrátkach a hneď aj môžete podávať.

 



Srvátka
Ide síce o mliečny odpad, tekutý zostatok pri výrobe syrov, ale nič to nemení na vysokej výživovej hodnote tohoto nápoja. Srvátka je popri bielkovinách zásobárňou vitamínov skupiny B, céčka a éčka, ako aj dôležitých minerálnych a stopových prvkov. Pitie srvátky znižuje pocit hladu a hodí sa aj na detoxikáciu tela, pretože viditeľne upravuje trávenie.

Tip: Ak vám prekáža neutrálna chuť bielej srvátky, pokojne si ju dochuťte. Napríklad s lyžičkou medu alebo pomixovaným citrusovým ovocím.

Tvaroh
Čerstvo zrejúci syr je takmer bez tuku a s veľmi nízkym obsahom mliečnych cukrov. Naopak, je bohatý na ľahko stráviteľné bielkoviny. Tvaroh obsahuje minerály, ktoré pomáhajú zachovávať duševnú čulosť a nechýba na tanieri aktívnych športovcov kvôli tomu, že vyživuje svaly. Pomáha dokonca chrániť aj pred vznikom zubného kazu. Namiesto vysokotučných údených syrov siahnite radšej po ľahšej tvarohovej alternatíve. Výsledok uvidíte na plochejšom brušku.

Tip: A opäť niečo pre „sladkomilov“. Ak držíte diétu a neviete sa vzdať poobedňajších dezertov, pripravte si toto tvarohové pokušenie: 1 balenie (200g) tvarohu vymiešajte v miske s 3 lyžicami medu, kúskom mletej škorice a posypte mletými vlašskými orechmi.

Niečo iné tvarohové:

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

toui

(hlôz, 12. 8. 2009 21:52)

hzlzl

 

 


Posledné fotografie



Archív

Kalendár
<< jún / 2017 >>