Choď na obsah Choď na menu
 


8 omylov.ktoré robíme pri chudnutí

4. 5. 2009

Pretože ak pri zhadzovaní prebytočných kilogramov vychádzame zo zastaraných metód, môžeme svojmu telu ešte viac ublížiť. Preto vám ponúkame osem najčastejších mýtov a omylov, ktorým sa pri chudnutí treba nekompromisne vyhýbať.

8 omylov, ktoré robíme pri chudnutíKeď budem málo jesť, rýchlo zhodím kilá – vo svojej podstate je to pravdivé tvrdenie, lebo keď prijmete menej kalórií ako potrebujete, tak aj schudnete. Avšak v takomto prípade nasleduje známy jo-jo efekt. Zároveň sa pri takomto štýle chudnutia dostane do tela málo životne dôležitých živín. A po hladovaní často nastupuje útok pažravosti.

 

Preto najdôležitejšie nie je ani tak množstvo prijatej potravy, ale jej zloženie. Ak zmeníte stravovacie návyky podľa odporúčania odborníkov vzhľadom k vášmu zdravotnému stavu, ani nemusíte oveľa menej jesť a úbytok hmotnosti sa dostaví. Nezabúdajte pritom na pitný režim!

Keď nebudem raňajkovať, znížim prísun kalórií – samozrejme, pri chudnutí sa ráta každá kalória, ale predovšetkým ráno potrebuje naše telo a mozog energiu, aby mohli celý deň fungovať. Ak vypustíte raňajky, vráti sa vám to ako bumerang v podobe „zobkania“ množstva zbytočností, kým nepríde obed. A keďže ste pri ňom vyhladnutá ako vlk, naložíte si na tanier pravdepodobne viac, ako keby ste predtým raňajkovali.Takže, raňajky za žiadnych okolností nevynechávajte.

Keď budem večerať, určite priberiem – toto je asi najrozšírenejší mýtus pri chudnutí.  Pre telesnú hmotnosť nie je dôležité kedy prijímate potravu, ale akú, aké je jej zloženie a akú má kalorickú hodnotu. Samozrejme, že netreba sa navečerať o deviatej večer a o polhodinu ísť spať. To nie. Veď s plným bruchom sa oveľa horšie spí. Ale ak po večeri bude mať váš organizmus dostatok času na trávenie potravy a ak to spojíte k prechádzkou, nemusíte sa ničoho obávať.

Aspoň jedno teplé jedlo denne – určite je príjemné, ak si pochutíme na teplom jedle, ale pre naše telo sú dôležité živiny, tuky a kalórie, ktoré z jedla príjme bez ohľadu na to, či je teplé alebo studené. Preto sú pri chudnutí vhodné rôzne druhy šalátov.

 

 Šaláty z čerstvej zeleniny
s kvapkou olivového oleja
sú nielen zásobárňou vitamínov a cenných minerálov, ale nepredstavujú pre trávenie žiadnu enormnú záťaž

Musím sa vzdať sladkého – to určite nie! Ak ľúbite sladké a počas odľahčujúcej kúry sa budete umárať a všetko si zakazovať, nastúpi stres, frustrácia a nepohoda a dobrý pocit z chudnutia je fuč. Radšej si určite hranicu, po ktorú môžete ísť, dajte si na deň 2 -3 kúsky kvalitnej čokolády, vychutnajte si ju a odolajte nástrahám ďalšieho sladkého pokušenia.

Každý deň sa aspoň raz odvážim - pri zdravom chudnutí by ste mali za týždeň schudnúť jeden kilogram. Preto sa vážte raz za týždeň, aby ste si mohli vychutnať úspech z chudnutia a nestresujte sa minimálnym pohybom ručičky váhy každý deň.

Enzýmy zabíjajú tuky – tento mýtus často koluje hlavne ohľadom ananásu, ktorý je považovaný za zabíjača tuku. Pravdou je, že enzýmy pomáhajú pri trávení a ovocie, akým je ananás, je vhodné pre každú diétu, lebo obsahuje málo kalórií i tuku a veľa vitamínov a iných prospešných látok.

Hnedý cukor je lepší ako biely – hnedý cukor je nerafinovaný, teda prírodný a preto obsahuje viacero minerálnych látok. V obsahu energie sa ale od bieleho cukru v ničom neodlišuje. Teda pri diéte je jedno, ktorý uprednostníte.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.
 

 


Posledné fotografie



Archív

Kalendár
<< jún / 2017 >>