Choď na obsah Choď na menu
 


3 omyly,ktoré robíme pri diéte

10. 7. 2009

...večerať nie je povolené!
Áno, aj my poznáme ľudí, ktorí tvrdia, že schudli desať kíl len tým, že nevečerajú po piatej. Ak ale nemáte oceľové nervy, pevnú výdrž a nechodíte spať o ôsmej večer, potom radšej podobné nezmysly neskúšajte. Najmä ak o sebe viete, že rýchlo vzplaniete a ešte rýchlejšie vychladnete – a vyhladnete. Práve hlad spôsobí, že o siedmej budete nervóznejšia, o ôsmej začnete poškuľovať po všetkom kalorickom a o pol desiatej skočíte po lupienkoch a troch krajcoch chleba s taveným syrom.

Vedzte, že aj pri chudnutí si môžete dopriať sýtu večeru. Mala by však byť ľahšia, aby ju telo rýchlejšie spálilo a vy ste dobre spali, a nemala by byť presýtená tukmi. Čo teda večerať? Možností je nespočet, napríklad vám dobre spraví zeleninový šalát so syrom, šunkové rolky s paprikou, cuketové alebo baklažánové cestoviny, cottage cheese s dvoma krajcami čierneho chleba a vareným vajíčkom, ryba, kuracie prsia s bylinkami.

Skúste skôr vynechať kombinácie mäsa a príloh a miesto milovaného zemiakového pyré si k rybke doprajte čerstvú alebo v pare upravenú zeleniny. Organizmus sa s ňou vyrovná ľahšie, než keby ste si dali poriadnu porciu hranolčekov.

 

 Aj nočné nájazdy na chladničku môžu byť dôsledkom ignorovania večere, pozor na ne!

...nemôžete jesť sladkosti
Môžete! Neznamená to ale, že ich môžete jesť neobmedzene a všetky. Zákusky s krémom si doprajte len výnimočne, pri snahe o redukciu hmotnosti sú nevhodné. V lete vám aj tak viac budú chutiť ľahšie ovocné krémy, sorbety, vodové zmrzliny a jogurtové mrazené krémy. Skúste si odvyknúť od hryzkania čokoládových tyčiniek a spravte zo sladkosti skôr odmenu. Funguje to pri deťoch, prečo by to nemalo zabrať u vás?

...načo cvičiť, keď chudnem
Cvičenie podstatne urýchli úbytok váhy - to je pravda pravdúca, ktorú ale my z radov pohodlnejších často neberieme na vedomie. Veď načo cvičiť, keď tak veľmi sa snažíme neporušiť diétu. Výsledky sa musia dostaviť aj bez driny. Alebo nie? Pravdaže, ak budete dlhodobo držať diétu, teda nevzdáte sa po štyroch dňoch, potom sa naozaj dostaví efekt. Ale miesto tuku pôjdu preč aj svaly. Výsledok?

Mľandravé stehienka, ochabnuté bruško, padnutý zadoček – a to zrejme nie je predstava, ktorá by vás motivovala. Tri razy do týždňa pohybu a postava bude nielen štíhlejšia, ale aj pevnejšia. Sľubujeme, že to zvládnete – ak sa už vyberiete za športom, iste si ho obľúbite. Nie je totiž najťažšie cvičiť, ale prekonať sa a začať.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Dobrý článok

(W. D., 2. 3. 2012 13:05)

Úplne súhlasím s článkom. Podstatné je nič si nezakazovať. Čo je zakázané, to chceme najviac. Keď si povieš, že môžeš, odídu preč všetky myšlienky na zakázané potraviny a aj čokálová zmrzlina s topingom sa nám po týždni preje. Skvelé články o chudnutí sú aj na www.tipynachudnutie.sk

Schudol som 17kg za 5 mesiacov

(Mr.T, 22. 2. 2010 19:40)

Veceru si treba dat,ale naozaj len salat,alebo cisteho tuniaka vo vlastnej stave,
ked si chcete len tak nieco chrumkat vecer pred telkou,tak si dajte sladku mrkvu alebo karelab...,v ziadnom pripade ovocie,zo zaciatku je to tazke,ale clovek si zvykne,cvicit treba nie 3krat,ale 5krat tyzdenne a po 3 mesiacoch uz ine pre vas bude take cudzie,ako je zdrava strava a cvicenie teraz...a tesne pred treningom si mozte dat cukor,ale aj to v cim cistejisej forme,npr.bebe dobre rano a nie tucne zakusky,lebo tuk sa spaluje len velmi tazko na rozdiel od cukrov,aj cez den plati,kuracie prsia,bez kozi,uplne na sucho a salat,je vela receptov,ale pokial vas to neomrzi tak to jedzte...pocit plnosti zazijete taky isty ako po hnusnej klobase,len to chvilu trva a za ten 5 minutovy pozitok z jedla to nestoji...

 

 


Posledné fotografie



Archív

Kalendár
<< jún / 2017 >>